понедељак, 13. септембар 2010.

БАЦАЊЕ УЉА

Данас сам добила један интересантан имејл, за који мислим да бих требало да га поделим са Вама. У вези је са бацањем искоришћеног јестивог уља и његовог утицаја на животну средину. Мали еколошки подсетник никад није на одмет.

Уље
"Да ли знате где треба бацити кухињско уље након употребе (кувања)? Можда зате, али увек је добро пренети такву поруку. Чак и кад не пржимо много, то уље бацамо у кухињску судоперу. А то је једна највећа грешка коју можемо учинити!!! А зашто то чинимо??? Једноставно зато, јер нема никог ко би нам објаснио правилан начин! Зато, најбоље што можемо учинити је да након употребе, уље исцедимо у пластичну боцу (воде, сока...), чврсто је затворимо и бацимо у канту за смеће. А то је зато што, један литар уља загади скоро један милион литара чисте воде, а то је количина потребна нормалном човеку за његове потребе пуних 14 година!!! Ако одлучиш да проследиш ову поруку, околина ће ти бити захвална. На крају-крајева то је у корист свих нас!"
Пластичне боце
Е сад, Ви свакако можете проследити другима или прво проверити податке. Признајем да ја то још увек нисам урадила. Уље јесте један од бројних загађивача, али ту се поставља и питање пластичних флаша које такође загађују околину. Ја користим само стаклене флаше. Да ли би требало поново да почнем да купујем пластичне, како бих спречила да оно мало уља које користим доспе у канализацију, али зато стигне на депонију?? Осим тога, храну избегавам да пржим, а када то и чиним, користим маст коју храна лепо упије па нема отпада. Знам да многи мисле да је то једна од тзв. четири беле смрти и да се неће сложити са мојим избором, али радије користим природне од вештачких масноћа. Као што и увек користим маслац, а никад маргарин. Али, то је тема за неку нову прилику и други пост.

Наравно, на Вама је да одлучите. Волела бих да чујем Ваше мишљење.

2 коментара:

  1. Dobila sam i ja nedavno ovaj mejl. Do pola mi je zvucao OK, a onda mi je nekako mnogo pretencionzan na kraju sa tim brojevima. A to me obicno odbije. Jednsotavno, previse je usko posmatrano, nikakvih argumenata, samo galama. Nisam u stanju da bilo sta od toga proverim (u kojoj meri je voda "zagadjena" od ulja) niti mi zdrav razum dozvoljava da se time bavim, ali da, slazem se da je logicnije da ulje bacamo u "cvrsto" djubre, a ne u sudoperu ili WC solju.

    O vrstama masnoce zastupljenim u kuvanju se prilicno slazem sa tobom. Ja se nekako vodim (ponovo) zdravim razumom, koji me savetuje da koristim masnoce u svom izvornom stanju, ili stanju sto blizem izvornom. Biljne masnoce su tecne. Margarin je silovano ulje. Zivotinjska mast je cvrsta, i ja uvek imam masti u frizideru. Masnoce generalno izvikane, a ne verujem da su bas toliko lose.

    Pozdravi!

    ОдговориИзбриши
  2. Mislim da se od tog iskoriscenog ulja moze praviti i Bio-dizel. Nesto jako korisno u svakom slucaju.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...