петак, 20. април 2012.

НАЈЗДРАВИЈИ ПАРОВИ НАМИРНИЦА

Зашто се јабуке добро слажу с овсеном кашом? Шта то у маслиновом уљу појачава лековита својства парадјза? Зашто грашак треба да једете са љутим папричицама и зашто да пијете млеко заслађено медом када не можете да заспите?



Епидемиолог Дејвид Р. Џејкобс, професор на Универзитету у Минесоти, тврди да одређене комбинације намирница могу да буду много лековитија него када бисмо исте те намирнице јели појединачно. Овај феномен назвао је синергија хране и на основу њега направио комбинације које ће вам помоћи да се решите здравствених тегоба.

Парадајз и маслиново уље - збогом проблемима са срцем
Парадајз је богат антиоксидантом ликопеном, који доказано смањује ризик од кардиоваскуларних болести и одређених врста рака. Апсорпцију ликопена појачавају здраве масти, попут маслиновог уља, па је ова комбинација добитна за све оне који имају проблема са срцем.

Овсена каша и јабуке - снижавају холестерол
Овсена каша садржи бета-глукан, супстанцу која снижава ниво холестерола у крви и утиче на избацивање слободних радикала из организма. Јабука је богата пектином, који спречава апсорпцију холестерола у цревима и подстиче његово избацивање из организма. Ако у чинију с овсеним кашом нарендате јабуку са кором, заштитићете организам. Било би идеално да овсену кашу једете бар три пута недељно.

Јогурт и ланено семе - убрзавају лења црева
У стомаку живи више од 400 врста бактерија. Неке су корисне, а неке не. Када лоше надвладају добре, долази до сметњи у варењу, до надимања, горушице, подригивања, болова. Јогурт је пробиотик који повећава ниво добрих бактерија у телу и тако регулише варење. Идеалан избор за здрав стомак је ланено семе. Сваког другог јутра у 2 дл јогурта ставите две кашике ланеног семена и сметње с варењем ће нестати.

Грашак и папричица - терају хронични умор
Ако сте стално уморни и немате енергије, онда у јеловник морате да убаците намирнице богате гвожђем. А да би се то гвожђе апсорбовало, неопходно је да једете намирнице које ће помоћи да се то гвожђе максимално искористи. Зато је важно да уз спанаћ, црвено месо и грашак, који су права мала ризница гвожђа, једете љуте папричице. Оне су богате витамином Ц, који везује гвожђе директно за крвна зрнца. Идеална мера је да једном дневно поједете по 200 г грашка и спанаћа, а три пута недељно по 250 г црвеног меса и једну папричицу.

Броколи и јаја - с њима је лакше кроз климакс
Ако имате јаке грчеве сваког месеца пред циклус или јако тешко подносите климакс, неопходно је да повећате унос калцијума и витамина Д. У току недеље поједите бар килограм броколија, 400 г морске рибе и три јајета. Уколико имате проблема са повишеним масноћама у крви, јаја замените чашом млека са минимумом млечне масти.

Млеко и мед - излечиће несаницу
Топло млеко садржи триптофан, аминокиселину са природним седативним дејством и калцијумом, који уз сва друга својства поменутој киселини омогућава да прође кроз читав организам. Уколико у топло млеко додате и кашичицу меда, миран сан је загарантован.

Поморанџе и шаргарепа - имаћете оштрији вид
Мандарине, поморанџе и шаргарепа права су ризница витамина А, који је неопходан за очување вида. Осим тога, ове намирнице садрже ензиме који обезбеђују додатну апсорпцију овог витамина у организам, па зато навалите на наранџасто воће и поврће чим приметите да вам вид слаби. Идеална мера је 300 г дневно било које од ове три намирнице.

Бадеми и банане - да вас не боли глава
Магнезијум који се налази у бадемима може да ублажи главобољу. Такође, осим бадема можете да једете банане, сушене кајсије, интегрални пиринач или индијски орашчић. Идеална доза је 50 г дневно.

Часовник за идеалан јеловник откуцава доручак у седам часова:
50 г овсене каше, преливене са 250 мл млека или јогурта са 1,6 одсто масти и рендана јабука
10ч банана или шака бадема
13ч 200 г гриловане скуше, 200 г грашка
16ч 2 дл цеђеног сока од поморанџе
19ч 150 г динстане јунетине са спанаћем и броколијем, салата од парадајза преливена маслиновим уљем
23ч шоља топлог млека заслађеног медом
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...