недеља, 14. јул 2013.

ГРЧКА 2013.

Део лета 2013, које још увек траје, провели смо као и прошле године у Грчкој. Силом прилика, ове године смо се вратили раније него што је било планирано, тако да вам не могу представити све што сам желела, али, како кажу људи "Боже здравље" па ће бити још наставака :)

На летовање смо ишли сопственим колима у жељи да мало истражујемо и посетимо више од једног места. Из Београда смо кренули тачно у 06:00 часова ујутру са ОМВ пумпе на Чукаричкој падини - преко пута Аде Циганлије. Први одмор, за доручак и кафу, правили смо на неких 200км од Београда, такође на ОМВ пумпи. Следећи, десетоминутни одмор, је био у Предејану, из кога смо кренули већ у 10:15. Како није било гужве, границу са Македонијом прешли смо за 7 минута, и у суседну нам јужну државу, ушли у 11:44. Аутопут кроз Македонију је нов и добар, али како заобилази сва насеља прилично досадан. Пејсаж је видно другачији него у Србији, али монотон и замарајући. Иако смо планирали да Македонију пређемо "у цугу" , како само супруг вози, ипак смо правили дужу паузу (13:30-14:45) надомак Ђевђелије (пумпа "РТ Петрол") и то за ручак и дремку. Путарина кроз Македонију се плаћа или у денарима или у папирним еврима. Ако плаћате у еврима, кусур ћете добити у денарима па вам је мој савет да спремите новчаницу са што мањом вредношћу. Чекају вас три наплатне рампе. Ми смо на првој дали папирну новчаницу од 5 евра и добили кусур у денарима, које смо искористили за преостале две наплатне рампе и нешто мало освежења приликом одмора на пумпи. Граничне прелазе Ђевђелија-Евзони смо прешли врло брзо, без задржавања, и у Грчку ушли у 15:05 тј. 16:05 по локалном времену. Не заборавите да прилагодите сатове.

Прва дестинација је, по препоруци, била Неа Плагиа (Νέα Πλάγια) у коју смо стигли у 17:30.

Кајсија испред нашег апартмана
Улица у којој смо имали смештај
Неа Плагија је мало насеље, удаљено нешто мање од 50км од Солуна, смештена у Солунском заливу на западној обали Халкидикија. Насеље је настало двадесетих година прошлог века од избеглица из Источне Тракије (западноевропски део данашње Турске). Пре насељавања, ова област је била мочварна, а онда је преображена у пољопривредно земљиште. Због близине Солуна, данас се ово насеље из аграрног трансформише у туристичко. Током викенда, омиљено је код Солунаца. Море је чисто и бистро, а песковита плажа је од самог насеља одвојена лепим шеталиштем.
Неа Плагиа - део шеталишта

Неа Плагиа - једна од бројних таверни
Неа Плагиа
Непријатно смо били изненађени да таверне не служе доручак. Можда је другачије у јеку сезоне. Ми се јесмо тамо нашли у предсезони, за време викенда и то у току неког празника у Грчкој. Могуће да је то био разлог. Претпостављам да домаћи гости углавном сами спремају доручак, уколико га не преспавају ;) Ипак, нашли смо таверну која је, замислите, била отворена пре 10 сати ујутру и били су расположени да нам спреме доручак. Ипак, на две палачинке са нутелом и два сендвич-тоста чекали смо 45 минута, при чему су палачинке биле брже готове!
Палачинка са нутелом и чаша млека
За ручак, ћеркица је наручила малу порцију гироса, супруг и ја две велике порције сувлакија (добили смо гирос :D) и цацики салату, а синчић само фета сир и краставац који су послужени преливени маслиновим уљем и ориганом. Иако нисмо добили баш оно што смо наручили, све је било савршено укусно.
Гирос и цацики салата (Γύρος και τζατζίκι σαλάτα)
Фета сир и краставац преливени масновим уљем и зачињени ориганом
За вечеру и доручак наредног јутра, снабдели смо се у локалном маркету. Оно што могу да издвојим је деци омиљени сок од банане. То је практично једини сок који пију у Грчкој јер га у Србији нема. Сви "Амита" сокови су одлични, па ако вас пут нанесе у Грчку, добар су избор.

Сок од банане
Неа Плагиа - море
Неа Плагиа - под водом
Неа Плагиа - плажa
Неа Плагиа - на пучини
Неа Плагиа - једрилица
На одласку из Неа Плагие јутарњу кафу смо попили у бару "Пастази" који се налази нешто јужније, тачније у месташцу Неа Флогита (Νέα Φλογητά). Тек касније смо схватили да смо зашли у сасвим друго место јер су практично повезана.
Неа Флогита - "Pastazi - all day beach bar"
Неа Флогита - "Pastazi - all day beach bar" - незаобилазни грчки фрапе
Неа Флогита - "Pastazi - all day beach bar" - ледени сок од мешаног воћа
Наше путовање смо наставили ка Солуну (Тесалоники - Θεσσαλονίκη), у који нисмо свраћали већ смо искористили заобилазницу око овог велико лучког града.
На путу ка Солуну
И путовање наставили ка Паралији, једном од најпознатијих летовалишта Срба. Оно што вреди поменути је да су путеви широки и добро одржавани. Широке су и зауставне траке, а одморишта/паркинзи чести, пространи и најчешће имају хемијски wc и контејнер што је у Србији немогуће видети дуж аутопута Е-75.
Негде на путу ка Паралији
Смештај смо тражили на лицу места и сасвим случајно одабрали хотел смештен на путу између Паралије (Παραλία) и Олимпик Бич-а (Олимпиаки Акти - Ολυμπιακή Ακτή). Ова два летовалишта су удаљена свега 2 километра једно од другог и повезана песковитом плажом. Од Катеринија (Κατερίνη), локалног центра, удаљени су 4 тј. 7 километара, а од Солуна око 70 километара. Близина планине Олимп погодује пријатној клими, а пијаћа вода је једна од најквалитенијих, баш као и у Лептокарији (Λεπτοκαρυά), тако да слободно може да се користи "чесмовача" за пиће.

"Аперио" је хотел са три звездице. Врло пријатан и чист. Има 6 базена различитих дубина: 0,25м, 0,80м, 1,00-1,60м, 1,00 -1,25м-1,30м, 2,40-3,00м и полу-олимпијски базен 1,40-2,20м дубине. Такође му припада и део плаже.

"Аперио" хотел
"Аперио" хотел - трпезарија
"Аперио" хотел - један од 6 базена
"Аперио" хотел - базен од 3 метра дубине који преко "слапа" прелази у базен од 1м дубине
"Аперио" хотел - полуолимпијски базен
"Аперио" хотел - игралиште за децу
"Аперио" хотел - башта
"Аперио" хотел - поглед на планину Олимп
У хотелу смо имали доручак који је био по принципу шведског стола, али не превише инспиративан.

Оба ручка (да, задржали смо се два дана) смо имали у таверни "Коктел", по препоруци бармена из хотела. Таверна се налази у Олимпик Бичу и углавном је посећује локално становништво. Прелеп амбијент. Особље више него љубазно. Храна божанствена. Једина замерка су заиста обилне порције, па ако желите да пробате више јела са менија, тражите половине порција. Ако вам шта и остане, без проблема ће вам храну запковати за понети.
Таверна "Коктел"
Предјело - фета сир пржен са медом (Φέτα τηγανητά με μέλι)
Предјело - пржени фета сир са медом
Хлеб са маслиновим уљем и ориганом
Цацики салата
Беше ли бифтек?
Мусака са плавим патлиџанима
Оранжада (πορτοκαλάδα) и лимунада (λεμονάδα)
Таверна "Коктел" - детаљ
После ручка шетња, разгледање радњица са сувенирима, куповина по негог поклончића и наравно предах у једном од бројних кафеа и барова.
Сувенири
Грчки фрапе и чоколада са сладоледом
Еспресо и колачићи
Сутрадан поново уживање у специјалитетима таверне "Коктел".
Предјело - Цезар салата
Предјело - тиквице!!!
Макароне са преливом од путера - дечији избор
Чимичанг
Пуњене паприке
Мешано месо

Шеталиште поред плаже.
Олимпиаки Акти - Ολυμπιακή Ακτή
Увече шетња по Паралији, уживање у куваном кукурузу и опет разгледање бројних сувенирница.
Паралија
Кувани кукуруз у Паралији
Сувенири - Паралија
На путу ка Лептокарији, нашем крајњем одредишту, прошли смо кроз Катерини, уз краће задржавање.

Роде
Црква Св. Ђорђа
Лептокарија (Λεπτοκαρυά) је летовалиште у подножју планине Олимп, на обали Егејског мора. Од Солуна је удаљен око 80 километара. До Лептокарије можете доћи сопственим превозом јер аутопут пролази у непосредној близини, ауобусом преко туистичке агенције или чак возом јер ту пролази и пруга на релацији Солун-Атина. Некада типично рибарско насеље, данас је претежно оријентисано на туризам. Иако мало, нуди све што човеку може затребати. За оне који воле целодневни одмор на плажи, могу да бирају између бројних кафића са лежаљкама или сопственог пешкира на неком од незаузетих делова плаже. За једно пиће, лежаљку добијате на цео дан.

Новији део Лептокарије је смештен тик уз морску обалу и ту је највећи број хотела, кафеа, барова и прватног смештаја - апартмана/студија. Такође су ту смештене и две лекарске ординације, као и супермаркет и бројни ресторани и мале продавнице са сувенирима. Ипак, главна зона за вечерњу шетњу и забаву је "преко пруге". Највећа и најпознатија улица-шеталиште је Метакса. У њој је и полазна станица туристичког возића за обилазак града. У овом делу места смештена је и црква "Св. Николе", основна школа, гимназија, полиција, апотеке, пошта....
Лептокарија - Црква Св. Николе
Лептокарија - Црква Св. Николе - унутрашњост
Често сам чула коментаре како су плаже прљаве и да их нико не чисти. Не могу у потпуности да се сложим. Ако довољно пораните (рецимо око 7 ујутру), видећете вредне ђубретаре који празне сваку канту и контејнер дуж плаже. За разлику од оних које виђамо код нас у Србији, тамо то подједнако раде и жене и мушкарци. Међутим, за велики број туриста, који заиста остављају много смећа, број канти је евидентно мали... или то нешто више говори о самим туристима... Како не бих понављала, слике бистрог мора можете видети у прошлогодишњем посту под називом "Мало грчке хране" . Ту сам већ и писала нашим првим искуствима у сусрету са храном у Грчкој, тако да ћу сада завршити само са неколико фотографија хотела у коме смо били смештени. Ах, само да неаборавим да је потпуно ново и преукусно откриће била слата "Авра" у истоименој таверни. Сам назив је добила по освежавајућем "Авра" ветру који дува са мора на копно.
"Авра" салата
Хотел "Олимпос" је недавно реновиран и у потпуности може да задовољи и најразмаженије туристе ;) Удаљен од плаже само 30 метара, а ако дува ветар и таласи буду превисоки, што се нама десило ове године, базен у склопу хотела ће вам пружити сате задовољства. Хотел располаже са двокреветним и трокреветним собама као и апартманима, а има и припадајући паркинг. Наравно има и интернет конекцију, али је веза најбоља у улазном холу, док је доста слаба у собама. Ми смо били смештени у апартману који се састоји из: спаваће собе (француски лежај,  постељина се мења на два дана,  ноћни сточић, плазма ТВ, клима, тераса са погледом на базен), купатила (када са стакленом, клизном преградом, фен, 4 велика и 5 малих пешкира који се мењају на два дана), улазног дела са пространим гардеробером, мале чајне кухиње (фрижидер, решо са две рингле, 4 дубока тањира, 4 плитка тањира, 4 чаше, 4 шоље, џезва и есцајг) у којој није дозвољено кување, али јесте припрема топлих напитака и по потреби хране за бебе и собе са две софе где су била смештена деца (клима, плазма ТВ, два сточића, излаз на другу терасу са погледом на дечје игралиште и гарнитуром за седење). Клизна врата ка терасама су опремљена комарницима. Пушење није дозвољено у собама. У хотелу се служи и доручак који је по принципу шведског стола и врло разноврстан и сваког дана унесу измену!! Могли сте да бирате између: две врсте муслија, белог хлеба, интегралног хлеба, интегралних хлебх штапића, двопека, две врсте слатког хлеба, павлаке, компота, свежег воћа, маслина, паприке, парадајза, краставца, лиснатог теста са ванилом, рол-виршли, тракица пржене кобасице, куваних виршлица, омлета - 2 врсте - са додацима и без, прженица, сира, шунке, маслаца, џема, сока од поморанџе или боровница, млека, кафе, црног чаја (Earl Grey) или зеленог чаја с лимуном (Lord Nelson)... Особље је љубазно и општи утисак је да ћете се осећати као код куће.
Тераса хотела са погледом на игралиште
Дечје игралиште
Хотел "Олимпос" - рецепција
Хотел "Олимпос" - место за доручак ;)
Хотел "Олимпос" - детаљ
Хотел "Олимпос" - бар поред базена
Хотел "Олимпос" - поглед на базен са терасе - излаз из спаваће собе
На следећој фотографији можете видети један од два паркинга који припадају хотелу, а истовремено и колико је море близу. Црвени крст који можете видети у доњем делу фотографије означава близину лекарске ординације - усмештена је у жутој вили која се такође види на фотографији. У ординацији говоре српски и примају путна осигурања.

Паркинг хотела "Олимпос"
Хотел "Олимпос" - детаљ из купатила
Хотел "Олимпос" - кухињица
Хотел "Олимпос" - спаваћа соба
Хотел "Олимпос" - соба са две софе
Хотел "Олимпос" - поглед са терасе
 До неког следећег пута, поздрав из Лептокарије и живели!
Уживање поред базена - хотел "Олимпос"
Следеће године, здравље боже, планирамо да обиђемо околину и посетимо локалитете који се налазе у непосредној близини. Између осталог: планина Олимп; Дион, археолошки парк и музеј; археолошки локалитет Ливитхра; старо село Лептокарија чије име иначе значи "Дивљи лешници"; Стари пантелејмон; магнетна поља итд....

6 коментара:

1. Lepo sam prošetala grčkom obalom čitajući ovaj post :) More, hrana i klima je ono što nas uvek vraća tamo :)

ОдговориИзбриши
  2. Uzivala sam u ovom postu, fotkicama, grckoj kuhinji... Grcka je uvek prelepa destinacija za odmor, mislim da bih mogla da se preselim tamo!:))) p.s. drzim vam palceve za narednu godinu!:))

3. Predivan post. Uzivala sam u svakom utisku koji si nam prenela.

4. super post.. od fotki hrane ogladneh. Grčka je lepa i vredi je posetiti. Lepo si opisala ...

ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...