недеља, 29. мај 2011.

ЈАГОДЕ

Сви воле јагоде јер су пријатног мириса и укуса. Али, више од тога, јагоде су веома хранљиве и корисне за организам, имају мало калорија (само 33 на 100 г). Нутриционисти препоручују да се у сезони једе што више јагода, једино морају да их избегавају алергични људи. Јагоде садрже ензиме који убрзавају метаболизам да троши масноће, олакшавају рад бубрега, поспешују размену материја у ћелијама и тако користе кожи. Поред тога садрже калијум који помаже да се избаци сувишна вода из организма и самим тим спречи стварање целулита. Јагоде су богате магнезијумом, који јача срце и регулише крвни притисак, као и гвожђем који је најбољи лек против анемије. Садрже и витамине групе Б, који су неопходни за квалитет коже и косе, витамине Ц и Е који јачају одбрамбени систем организма, штите крвне судове чинећи их еластичним и чврстим.


Јагоде могу да се замрзну свеже, непрерађене или преливене шећерним сирупом. Зреле, чврсте и здраве јагоде добро опрати, оцедити, распоредити по већој равној површини и посути шећером. Ставити у део за замрзавање, а после два сата извадити и паковатиу припремљену амбалажу. За јагоде су најбоље пластичне кутије са поклопцем. Можете искористити и оне од сладоледа или маргарина. Ако се преливају сирупом, онда од 1 л воде и 1/2 кг шећера скувати сируп, охладити га и њиме прелити припремљено опрано воће. Остављене на овај начин, јагоде ће сачувати мирис и боју.
На исти начин се могу оставити трешње, вишње и остало зрнасто и јагодичасто воће.