недеља, 3. април 2011.

ПРЖЕНИЦЕ

Свима добро знане прженице, као један  од најпопуларнијих начина за искоришћавање старог хлеба, можда нису баш најбољи избор за пост на блогу. Али, шта ћу, дуго, дуго их нисам правила... толико дуго, да ме мој троипогодишњи син питао "Мама, шта је то?" кад сам их направила за доручак. И толику су ми биле "слатке" да сам морала да им посветим пост.

Сви знате шта је потребно:
  • стари хлеб
  • јаје, два
  • млеко
  • маст за пржење
Припрема свима добро позната:
  1. Исећи хлеб на тање парчиће. Ја их увек додатно пресечем на пола јер тако волим. Јаје/а умутити са млеком. Хлеб умакати у смесу и пржити на загрејаној масноћи, са обе стране,  док не порумени. Пржене стављати на кухињски папир да се оцеди вишак масноће.
  2. Служити по избору. Ко воли слатко може их јести са џемом, ко воли слано може са сиром, а могу се јести и без прилога уз чај или јогурт.... Ма знате и сами какве прженице волите. 😊
Прженице
Прженице
Прженице

6 коментара:

  1. Odlično i brzo jelo za doručak, obožavam ga!
    Lijep pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  2. Da, brzo se pravi, ali u poslednje vreme vrlo retko je na našem stolu. Valjda kupujemo manje hleba pa nam ne ostaje :))
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Obožavam prženice i imam jednu anegdotu koje se setim uvek kad neko spomene prženice. Bejah u gostima, kod bliske rođake, a ona da se napravi fina i da me ponudi nečim što ja nisam nikad probala (tako ona reče) ponudi mi pohovan hleb, za doručak! I, ja normalno, zahvalim se na njenom gostoprimstvu i trudu pa čekajući taj pohovani hleb, predložim da joj pomognem,što ona kategorično odbi. Ok! Te, eto nje nosi pun oval "pohovanog hleba", specijaliteta koji ja, kako je pretpostavila, nikad nisam probala! I, tako prženice ili pohovan hleb, svejedno, ja uvek volim da ih pojedem.
    Lepo si sve aranžirala, jako mi se dopadaju fotkice. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  4. Хвала Нале на лепим речима! Чак ни кад знам да ћу јело поставити на блог, ја се још увек не трудим много око фотографија. Прженице су сликане онако, успут, у сред доручка, тако да ми је баш, баш драго да ти се допадају фотографије :)
    Нисам чула да прженице зову и "похован хлеб", мада је логично :)) али у селу одакло је моја мама пореклом, их зову "кришке"... Ако неко зна још неки локални назив, пријавите овде!! :D

    ОдговориИзбриши
  5. I ja ih zovem prženice ali znam da ih zovu jos priganice,pofezne,Francuski tost, Englezi ih zovu Eggy bread, Mađari Bundaškinjeret...kako god svi ih obožavamo a pravim ih isto kao i ti ponekad ih zapečem u rerni sa kačkavljem i šunkom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Да, добра је идеја да се запеку у рерни, онда доста подсећају на топле сендвиче.

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...