недеља, 3. јул 2011.

ПАСУЉ СА СЛАНИНОМ

Све домаћице умеју да скувају пасуљ. Чини ми се да је то једно од првих јела које и научимо да кувамо. Кува се на разне начине. Као пребранац или чорбаст. Са сувим ребрима, кобасицама, клот... ма како год волите. Зато сам била врло изненађена када сам схватила да има и оних који не спремају пасуљ са сланином. По мени, сланина скувана у пасуљу, па после добро зачињена и охлађена је прави деликатес. Ово је рецепт за све вас који нисте пробали пасуљ са сланином :)

Састојци: 
  • пасуљ 
  • црни лук 
  • бели лук 
  • со и зачини по укусу
  • ловоров лист 
  • сланина 
  • уље 
  • брашно 
  • млевена зачинска паприка
Припрема: 
  1. Бели или шарени пасуљ (ја највише волим онај светло браон) по потреби очистити од лошијих зрна, опрати, ставити у шерпу у којој ће се кувати, налити водом и оставити преко ноћи да набубри. 
  2. Сутрадан ујутру, одлити ту воду, налити нову и прокувати пасуљ. Одлити и ту воду и сипати нову у количини која нам је потребна за јело. Неко воли ређи, неко гушћи пасуљ.
  3. Додати на ребарца исецкан црни лук, 2-3 чена белог лука (може цео, а може и исецкан) и неколико листа ловора. Кувати. У суштини, овако кувате било који пасуљ. 
  4. Кад је скоро готово посолити и по укусу додати и друге зачине и наравно сланину. Она се додаје на крају јер се брзо кува. 
  5. Кад су сланина и пасуљ скувани направити запршку на уљу, од брашна и зачинске парике и запржити пасуљ. Пробати и ако је потребно додати још соли или зачина. 
  6. Прокрчкати још кратко и склонити са стране. 
  7. Неко време оставити поклопљено, а затим сланину извадити на посебан тањир и док је још топла посолити је са обе стране и богато посути зачинском паприком. 
  8. Оставити да се добро охлади (најбоље у фрижидер) и тако охлађену је исећи на комадиће и служити уз пасуљ и сезонску салату.
Сланина кувана са пасуљем
Сланина из пасуља
Пасуљ са сланином

1 коментар:

  1. Анониман4. јул 2011. 04:54

    Jao ove slanine sa paprikom se secam..pravila je moja baka.Volela sam da jedem ;to se topi u ustima.A inace evo bas danas pravim pasulj sa dimljenom kolenicom:)

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...