петак, 27. новембар 2020.

ЧОКОЛАДНИ КОЛАЧ СА ТИКВИЦАМА

Чоколадни колач са тиквицама

Да, добро сте прочитали. Чоколадни колач са тиквицама. Тиквица, једногодишња биљка чији плод се користи у исхрани,  припада фамилији бундева. Богата је водом и влакнима и неутралног је укуса. Као таква може се користити за припрему разноврсних сланих и слатких јела. Из неког, мени непознатог разлога, бундеву (тикву) чешће користимо у слаткој варијанти док тиквице чешће припремамо у сланој варијанти. Уколико до сад нисте користили тиквице за припрему посластица пробајте слатку питу с тиквицама као и овај чоколадни колач. 

Већ сам помињала да смо супруг и ја на посебном режиму исхране већ дуже време, али то не значи да децу с времена на време не обрадујем неким домаћим колачем или пецивом. Прошлог викенда смо правили овај колач и како га ја сама нисам пробала пренећу вам утиске моје деце. Направљен је у суботу увече, за недељу, али они су морали да га испробају одмах па су добили по једно мало парче.

Чоколадни колач са тиквицама

Кћи (која баш и није љубитељ тиквица): "Wow! Just WOW!"
Син (ушао у пубертет и једе као вук): "Mmmm... Heaven!"
Долази по још и глумата с надом да ћу дозволити. "Give me more! Gimme, gimme, gimme!"
Ja: "Прање зуба и у кревет. Знаш да је за сутра."
Он: "Па шта ја могу кад правиш колаче као Гордон Ремзи!"

😂😂😂

Да не буде да су деца била субјективна, у недељу смо имали госте којима се колач такође допао. Не, они нису помињали Гордона Ремзија. Ето тек да знате да не стекнете погрешан утисак. 😇 Шалим се мало, али колач јесте сочан што се јасно види и погледом, а ако волите чоколаду, са овим колачем нема грешке. 

Састојци потребни за чоколадни колач са тиквицама 

Потребно је:

  • 250 g путера
  • 200 g смеђег шећера
  • кесица ванилин шећера (10-12g)
  • 2 јаја
  • 100 g јогурта
  • 350 g брашна
  • 70 g какаа
  • 1 кашичица цимета
  • кесица прашка за пециво (10-12g)
  • 450-500 g ситно изренданих тиквица
  • 100 g ситно сецкане чоколаде
За глазуру:
  • 40 ml воде
  • 40 g путера
  • 150 g чоколаде
Чоколадни колач са тиквицама

Припрема:
  1. Пенасто умутити путер са шећером  и ванилиним шећером. Додати јаја и наставити мућење. Додати и јогурт и умутити смесу глатко. 
  2. Измешати брашно, какао, цимет, прашак за пециво па умешати у умућено тесто. На крају додати ситно рендане тиквице. Уједначити смесу и додати и комадиће чоколаде. Промешати спатулом. 
  3. У плех приближних димензија 25х30cm ставити папир за печење па усути припремљену смесу. Колач пећи у средини претходно загрејане рерне на 180 степени 25-30 минута. 
  4. Печен колач извадити из рерне и оставити да се охлади пре него што нанесемо глазуру. 
  5. За глазуру је потребно загрејати воду и путер до врења, склонити са рингле, додати изломљену чоколаду и мешати док се сва чоколада не истопи. Прелити хладан колач. Колач сечемо на коцке тек пошто се глазура стегне. 
Чоколадни колач са тиквицама

Напомене:
Овај рецепт је испробан са блога Кухиња запослене жене и иако се визуелно доста разликују наши колачи (што може бити последица коришћења различитих састојака или игре свестлости приликом фотографисања) ја сам направила само једну малу измену. Наиме прескочила сам додавање 130g шећера. Поред 200g смеђег шећера и укупно 250g чоколаде чинило ми се савим непотребним. Уколико ви волите слађе, сасвим слободно додајте и бели шећер. Такође, какао који користим је прилично интензиван тако да ћу следећи пут смањити количину на пола мере. Уместо ситно сецкане чоколаде можете употребити и чоколадне капљице.

Чоколадни колач са тиквицама





Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...