четвртак, 29. октобар 2020.

ТОРТА МАРКИЗА

Маркиза торта

Давних дана, док сам живела са родитељима, једина посластица коју сам редовно правила био је домаћи сладолед са живим јајима. Када сам се удала, на листу посластица са живим јајима додала сам и тирамису као и маркизу торту. Од када сам и сама постала мајка, престала сам да користим жива јаја у припреми посластица. Деца више нису мала, а ја реално сматрам да је страх од коришћења живих јаја претеран. Да, потребно је придржавати се неких мера, као што је куповина јаја од провереног произвођача (оног који гаји коке по саветима ветеринарског стручњака о производњи јаја без ризика), коришћење свежих јаја и наравно прање љуске јаја пре него што ћемо га употребити. Уколико нисте сигурни у произвођача или бисте ипак радије термички обрадили јаја пре употребе и даље можете направити Маркизу, али јаја претходно скувајте на пари. 

Маркиза торта

Састојци:

  • 500g пишкота
  • 250g путера
  • 250g шећера у праху
  • 200g чоколаде
  • 7 јаја
Потребно је још и:
  • мало млека за умакање пишкота
  • шлаг за украшавање

    Маркиза торта


    Припрема:

    Умутити прах шећер са 7 жуманаца. Додати путер омекшао на собној температури и мутити док се не добије пенасти крем. Истопити чоколаду и додати претходној смеси. Све сјединити. Посебно умутити беланца у чврст шам и спатулом лагано умешати у приремљен крем.

    Унутрашњост шерпе/модле коју ћете користити, обложити кухињском фолијом па по дну и ободу ређајте пишкоте које ћете претходно овлаш потопити у млеко. Када обложите унутрашњост шерпе, сипајте половину фила, покријте пишкотама па сипајте остатак фила. Уколико желите, можете и цео фил сипати одједном или чак додати и још један ред пишкота. То су већ варијације на тему и ствар личног избора. Торту оставити у замрзивач на неколико сати. Ја волим да торту направим увече, преноћи у замрзивачу, ујутро је пребацим на тањир за послуживање, декоришем шлагом и до служења стоји у фрижидеру. 


    Маркиза торта



    Нема коментара:

    Постави коментар

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...