петак, 8. јануар 2016.

ПОСНА ПИТА С ПРАЗИЛУКОМ

Док сам живела са својим родитељима, на Бадње вече се увек ломила чесница, а за вечеру је неизбежна била пита с купусом као и пребранац и риба. Сада, у свом дому, нисам у потпуности наставила традицију. Најчешће правим посну чесницу баш за Бадње вече, али понекад и рано ујутро на Божић, мрсну, па је ломимо за време ручка. Можда ћу и ја како ми деца буду расла, почети са неком нашом породичном традицијом. Овако, једноставно не стигнем увек све, ма колико воље имала. Мењају се времена па и се обичаји прилагођавају. Што се тиче осталих јела, некако је то нашој младој породици, превише. И кад правим рибу и пребранац онда правим у сасвим малој количини. Више обичаја ради. Нама је потпуно довољно суво воће и посна пита. Ове године, први пут на Бадње вече ван домовине, баш сам тако и урадила. Направила сам само посну питу, али не са купусом већ празилуком и пиринчем. И никад ми слађа није била 😊

Посна пита с празилуком
Потребно је:
  • 500 г кора
  • 2 средња празилука (око 500 г)
  • око 150 г пиринча
  • 1 шаргарепа средње величине
  • зачини по укусу
  • пола чаше минералне воде
  • уље
  • сусам

Посна пита с празилуком

Припрема:
  1. Очишћен и опран пиринач скувати у сланој води, али пазити да се не раскува. Процедити и оставити га са стране.
  2. Док се пиринач кува, оперемо, очистимо и ситно насецкамо празилук па га пржимо на мало уља у већем тигању.
  3. За то време очистимо и нарендамо шаргарепу па је додамо у мало пропржени празилук. 
  4. Додамо со, бибер (ја ставим бели) и евентуално још неки зачин по укусу.
  5. Додати и пиринач, све добро сјединити мешањем и још кратко пропржити.
  6. Склонити тигањ са шпорета и оставити са стране да се мало прохлади док припремимо коре.
  7. Коре пребројимо и поделимо. Ја сам овде нашла неке турске коре, мале и врло танке којих је у пола килограма било 24 па сам их поделила на 6 делова по 4 коре. Колико знам, коре у Србији су нешто дебље и има их мање у паковању, па је довољно спајати по три коре. Колико делова кора, на толико делова поделите и фил. Одокативно... Ја га заправо поделим кашичицом још у тигању на гомиле.
  8. Филовала сам их тако што три коре слажем једну на другу, њих премажем мешавином уља и минералне воде - сваку засебно, а на четврту уз ивицу ставим фил. Замотам класично и ставим у подмазану тепсију. 
  9. Кад је сав материјал утрошен, премажемо остатком мешавине уља и минералне воде, и ко воли може питу посути сусамом, али ако тренутно немате или не волите, наравно да није обавезно.
  10. Пећи у рерни загрејаној на 180 степени док пита не добије златно-жуту боју.


Бадње вече и посна пита с празилуком


Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...