уторак, 30. септембар 2014.

ТОРТА "БЕЛА РАДА"

Торта "Бела рада" је назив добила по изгледу јер када се украси подсећа на овај лепи пољски цвет. Торта је била популарна пре 20-ак година кад су домаћице међусобно размењивале рецепте по комшилуку или на својим радним местима, док их данас углавном тражимо по интернету. Као и код већине рецепата и код ове торте постоје варијације на исту тему, а мој избор је пао на рецепт са блога Мој слатки свет. Торту сам правила за 10-и рођендан моје Анастасије.

Бела рада торта

Кора: 
  • 6 јаја, 
  • 6 кашика шећера, 
  • 6 кашика млевених ораха, 
  • 2 кашике брашна, 
  • 1/2 кесице прашка за пециво (6 г).
1. фил - за ролат:
  • 300 г млевених ораха, 
  • 150 г шећера у праху, 
  • 1 шољица за кафу врелог млека,
  • 1 кесица ванилин шећера, 
  • мало ароме рума. 
2. фил - за торту: 
  • 5 жуманаца, 
  • 5 кашика шећера, 
  • 5 кашика брашна,
  • 500 мл млека, 
  • 250 г путера, 
  • 50 г шећера у праху
За декорацију: 
  • 250 г праха за шлаг 
  • жута прехрамбена боја 

Припрема:  
  1. Умутите беланца у чврст снег, додајте шећер, жуманца, орахе, брашно и пзп. Испеците кору и увијте у ролат. 
  2. Орахе попарите врелим млеком, додајте шећер, ванилин шећер и рум по жељи. Када се фил охлади, нафилујте ролат и исеците га на 18 парчића. 
  3. За жути фил умутите жуманца са шећером и брашном, размутите са мало млека па додајте у кључало млеко и кувајте на тихој ватри, непрестано мешајући све док се фил не згусне. У охлађени фил додајте путер претходно умућен са шећером у праху и све добро сједините миксером. 
  4. Ролат, тј. исечене парчиће поделите на три дела па их ређајте у облику цвета. Ако имате 18 парчића онда вам је за сваки слој торте, наравно, потребно 6 парчета ролата, од чега једно ставите у средину, а преосталих пет распоредите около. И тако у три реда, а сваки ред филујете жутим филом. 
  5. Умутите шлаг (са млеком или водом), мањи део одвојите и обојите жутом прехрамбеном бојом па целу торту украсите тако да личи на белу раду. 
Add caption
Напомене: 
  1. Ја сам користила јаја S класе и пекла кору у великом, плитком плеху од рерне, а кори је мало фалило да изађе из плеха колико је нарасла за време печења. Нисам мерила време, али треба јој око 10-ак минута на 200 степени. Како је моја кора била велика, измерила сам јој тачну дужину и исекла је на 21 парче ширине 1,5 цм. Ролат сам после филовања ставила у фрижидер како бих га лакше секла и ту се лепо одмарао и хладио док сам спремала жути фил.
  2. Мени се учинило да је мало 50 г шећера у праху за жути фил па сам ставила 100 г, али није требало јер је торта била доста слатка. Чак мислим да ћу следећи пут смањити количину шећера за 50 г и у филу за ролат. 
  3. Како сам ја имала 21 парче, ставиљала сам два ролата у центар, а около ређала преосталих 5 парчића по слоју. Парчићи се лепо сложе и нема превише празног простора кроз који би се фил разливао. Видела сам да је у неким рецептима жути фил доста течан пре хлађења торте у фрижидеру, али са овим то није случај. 

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...